О кресте, чесо ради знаменуем лице свое крестообразно

vlnick-я
Сообщения: 50
Зарегистрирован: 15 фев 2011, 18:06
Поблагодарили: 1 раз

О кресте, чесо ради знаменуем лице свое крестообразно

Сообщение vlnick-я » 17 янв 2014, 01:57

О кресте, чесо ради знаменуем лице свое крестообразно.



Воистину не презре нас Господь своим милосердием, но и паче и помилова и призре на нас своею милостию с высоты святыя своея, и подаде нам имя ново, еже зватися християны. слово бо Его истинно есть и праведно всегда, и николиже изменяется. якоже рече, небо и земля мимо идет, словеса же Моя не мимо идут. Тако же и инде пророком Исаием глаголя, работающым Мне прозовется имя ново. Се бо есмы прозвани именем новым мы християне, якоже рекл тем же Исаием к новым работником своим, и приидут и узрят славу Мою, и оставлю на них знамение. якоже рекл Господь [Мф. 101, Мк. 62, 65, 66], тако и сотвори, остави знамение честныи крест о нем же предвидяше Духом Святым другии пророк, яко бы дивяся Божией премудрости глаголя [Пс. 59]. дал еси боящымся Тебе знамение, еже убежати от лица лука. о том же вси святии наследницы апостольстии, свидетельствуют сице [Феодорит, Максим, Афанасии, Кирил Иерос., Иоанн Златоуст. и инии отцы святии]. яко боящымся Его верным и правым християном дадеся крест. им же знаменующе лица своя, убегают от лица лука, сиречь от всякаго невета и козней бесовских, и иже уязвляют беспрестани сердца верных, лукавыя духи завидяще празднующим чисто и богоугодно живущым. О том же глаголют святии отцы. егда приходит злыи помысл, или приводит тя ко греху, прекрести лице свое, и призови Распеншагося на кресте, глаголя, Господи Исусе Христе Сыне Божии помилуй мя. и тако удалится от тебе помысл лукавыи. и укрепишася в теплоте любве Христовы. и будеши правым християнином единыя соборныя апостольския церкве. тем бо вернии ведоми и явствени бышя, не токмо сами между себе, но и пред неверными мучители, когда неких от них многих мучеников Христовых, мучиша злочестивии царие, возбраняюще им веровати во Христа. и егда не могоша их от Христа различными муками отлучити, повелеша им языки резати. и потом вопрошаху, еще ли веруют и проповедают Христа. они же пред ними языком глаголати уже исповедания веры не возмогоша но полагаху знамение честнаго креста рукою на лица своя. и тако по словеси апоcтольскому прославляли Бога в душях и в телесех своих. потому же и кончину мученическу прияша. се же и от тех малых свидетелей явно есть, яко и апостоли Христовы, и мученицы полагали знамение честнаго креста на лица своя рукою своею. в том бо глаголют святии отцы, великая тайна Святыя неразделимыя Троицы Отца и Сына и Святаго Духа прославляется. и яже во святом крещении треми в воду погружении, тридневное Христово погребение и воскресение быти показуется. яко же апостол глаголет. елицы во Христа крестихомся, в смерть Его крестихомся, и спогребохомся с ним крещением в смерть. приложи же и се. да яко же Христос воста от мертвых славою Отчею, тако и мы во обновление жизни ходити начнем. Тому же подобно и знамение честнаго креста, все доброе веры таиньство учит нас познавати тайну. ибо три перста сложити вместо, великии и малыи, и третии что подле малаго, исповедуется тайна божественых трех ипостасей, Отца и Сына и Святаго Духа, единаго Бога в трех лицех. Два же перста вышнии и среднии великии вместо сложити и протягнути, показуется тайна самого Господа нашего Исуса Христа, иже есть совершен Бог, и совершен человек. Той же среднии великии перст мало преклонити, исповедуется тайна, иже есть Сын Божии преклонь небеса, и сниде на землю, и бысть человек нашего ради спасения. тем же два перста сложив. первое кладет их на главу, или на чело, исповедуем, иже есть едина истинная и вечная наша глава Христос, даде главу выше всех церквей, яже есть тело Его. Таже полагаем их на живот [на пуп], исповедуется снитие Его на землю и еже в пречистей утробе Богоматере безсеменное зачатие Его, и девятомесячное обитание явьствене возвещаем. Той бо един пройде утробу ея, яко солнце стекло, невредив ключа Девыя рожеством своим. Таже полагаем их на правое плече, исповедуем; яко седит одесную Бога Отца, дондеже положатся врази Его. Таже на шуее плече полагаем, образующе, яко приидет второе на суд, и воздаст сущым ошую муку вечную, и сущым одесную живот вечныи. И тако мы прекрестив лице свое знамением честнаго креста покланяемся Богу молящеся, дабы нас шуяго стояния избавил, и благословение свое дал нам. Блаженныи Феодорит глаголет, како подобает рукою креститися, сице благословити рукою и креститися. три персты равно имети вкупе, великии иже глаголется палец, да два последних, исповедуется тайна по образу троическому, Бог Отец, Бог Сын, Бог Дух Святыи. не три бози, но един Бог в Троице. имены разделяется, а божество едино. Отец нерожден, а Сын рожден от Отца, а не создан. а Дух Святыи ни рожден ни создан, но исходен. трие во едином Божестве. едина сила, едина честь, едино поклонение от всея твари, от аггел и от человек. тако тем трем перстом указ. А два перста вышнии, да среднии великии вместо сложити и простерти. великии же перст имети мало наклонно. то образует два естества Христова, божество и человечество, Бог по божеству, а человек по вочеловечению, во обоем совершен. Вышнии же перст образует божество, а нижнии человечество. понеже сшед от вышних, спасе нижняя. Согбение же персту толкуется, преклонь бо небеса сниде на землю нашего ради спасения. Да тако достоит креститися и благословити. тако святыми отцы указано и узаконено. такова убо сила есть знамения честнаго креста, им же вернии знаменаемся, егда молимся, исповедающе таиньствене Спасово смотрение, еже от Бога и Отца прежде всея твари рождение, и еже свыше на на землю Его снитие, и распятие, и второе Его пришествие еже есть запечатление всему, еже о нас человеколюбному смотрению. То бо прообразуя и Яков патриарх, сие божественое страшное знамение, премени руце свои положи накрест, егда благословляше внучата своя, Ефрема и Манасию, сыны Иосифовы [Бытия, 48]. Такоже и Моисей егда повеле сыном израилевым еще в Египте кровию агньца знаменати на четыре страны двери домов их, сиречь верхния и нижния пороги. и яже обоих дву стран колоды, да не внидет к ним погубляяи первородныя египетския. и то явьствено прообразовал крест. То же знамение предобрази той же Моисей, егда жезлом своим прямо порази Чермное море. и разделися вода сюду и сюду, и бысть путь сух посреде моря. израильтяне же пеши немокреною ногою преидоша на он пол. По прехождении же их Моисей тем же жезлом образно впреки порази в Чермное море. и слияся вода во едино совокупление, и потопи фараона мучителя. Тако же когда бысть сеча со Амаликом людем израильтеским в Рафиниде [Исход, 17]. Моисей же шед на гору, распростер руце крестообразно. и по которое время держал руце распростерши на крест, и в то время гнали израильтяне Амаликово войско. а егда же опустил руце, и нача премогати и бити израильтян Амаликово войско. того ради Аарон и Иор поддержаста ему руце, един с единыя страны, а другии с другия, и тогда израильтяне побиша всех Амаликова войска. и то явно тоже было знамение и подобие честнаго креста. Тем же образом видение и Иезекииля пророка, иже виде мужа облечена в ризы священническа. ему же рекл Господь, иди среди Иеросалима, и дай знамения на лица мужеска, иже болезнуют и воздыхают о беззакониих бывающих посреде их, и поби их всех на них же знамение несть. Что же противниче, рцы [еда], невозможно ли Богу кроме знамения, или знаков оных, иже мазания кровию дверей на крест во Египте, тако же и держания рук Моисеовых на крест, или якоже и во Иеросалиме дадеся людем на лица их от погибели; ей возможно. но того ради повеле творити таковая знамения креста, да тем покажет над ними крепость милосердия своего. И о сем разумейте, яко то знамение бысть прообразование нынешнему кресту. аще хощете уведати со онеми святыми наследники апостольскими и ученики Христовыми. их же и сам апостол слушати, и с ними смотрения таин Божиих от века сокровенных разумети повелевает [ефес., 223]. О том же блаженныи и Феодорит толкует се ясне [Феодорит в толк. Езекииля]. Блаженныи же Иезекииль пророк такоже показа в видении, иже виде мужа или аггела посланнаго от Бога, дабы обшел все место, и положил на челе знамение уязвеным от беззаконных людей. то бо есть сень и подобие нашему знамению. истинное бо знамение мы от Бога и от любве Его прияхом крест. Афанасии же Великии разуме оно слово пророческое, еже рече. дал еси боящымся Тебе знамение, еже убежати от лица лука. верным же победа людем християном дано есть носити и имети всегда крест на лицах. то бо есть глаголет святыи Кирил знамение, его же бегает противник душ наших диявол. Тем бо глаголет Василии Великии, Христовы мученицы яко хоругвию вооружившеся, и оградившеся крестом победиша диявола, и мучителей разрушиша, и еллинское многобожие упраздниша. С ними же Златоуст Иоанн, и инии мнози, и спроста вси наследницы апостольстии, иже от апостолов поряду друг друга пишут и воспоминают нам, да быхом коегождо дне, и коегождо часа, во всех делех наших начиная, и ложася, и вставая, знаменати нам лице свое честнаго креста знамением не стыдяся, а не внимати неверным и прельщеным человеком. то бо есть знамение на обличение их самовластьства. о том бо глаголет Василий Великий. знамение сие яко венец Царя нашего Христа на главе своей носим. Еще же бысть чюдо страшно и преславно и удивлению достойно. егда был Мелетий патриарх Антиохийский. и при том собор бысть арияном с верными в лета его. и много глаголющим окаянным арияном, о развращении православныя веры. паче же о самом божественем таиньстве. И тогда востав богословесныи муж Мелетий патриарх, правила по закону управления имея. и людем просящым у него скораго учения. он же по божественей ему благодати, хотя еретики устрашити и посрамити, и вся люди удивити, показа им три персты, и не бысть знамения. потом же два совокупль, и един пригнув, и благослови люди. и изыде от нея огнь яко молния. и достохвалныи он испусти глас. трие убо ипостаси разумеваем, о едином существе беседуем, и тако посрами еретики. и вси людие страха и трепета исполнени быша, и святаго мужа похвалиша. и возрадовашася о бежественей благодати, и о посрамлении еретик; Такова убо есть сила сложения перст, и крестнаго знамения.



Вернуться в «1.2 Мантры Заклинания Молитвы Праязык»

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей